• Frakt 69,- Fraktfritt över 1500,-
Payment with Visa Payment with Mastercard in white color Payment with Klarna

Köpvillkor LIV in Sweden Design


Tillämpning:

Följande villkor gäller alla beställningar som görs av kunden hos LIVinSwedenDesign:

Genom att använda butiken och göra en beställning, godkänner kunden/du att följa villkoren som anges på denna sida och under Integritetspolicy och Cookies. Försäkra dig om att du har läst igenom och förstått villkoren innan du gör din beställning.

För att göra ett köp på webbplatsen måste du vara åtminstone 18 år, lämna korrekta personuppgifter och betalningsinformation. LIVinSwedenDesign (Silverhammaren AB) förbehåller sig rätten att häva köp om bedrägerier misstänks. Bedrägerier polisanmäls.

Sortiment och Pris:

LIVinSwedenDesign 

  • förbehåller sig rätten att ändra sortimentet och har rätt att ta bort objekt från sortimentet innan ett köp har gått igenom. 
  • reserverar sig för eventuella felskrivningar i artikelinformation och pris och förbehåller sig rätten till prisändringar utan föregående avisering.
  • kan inte garantera att alla bilder exakt återger en produkts verkliga utseende.

Alla priser på denna webbplats inkluderar 25% moms inom EU.

Betalning:

LIVinSwedenDesign erbjuder betalning via Klarna. Se villkor för Klarna Checkout här. Du kommer även se dessa villkor och acceptera dem innan du kan betala för din order. Har du några frågor om denna tjänst hör du enklast av dig till Klarnas support gällande Klarna-frågor.

Beställningsbekräftelse:

Vid mottagen beställning skickar LIVinSwedenDesign en bekräftelse till dig via e-post med din orderinformation. Spara orderbekräftelsen om du behöver kontakta LIVinSwedenDesign. Har du inte fått någon orderbekräftelse, kontakta LIVinSwedenDesign [email protected]. Men kolla först din skräppost!

Frakt:

69,- (leverans till närmaste utlämningsställe, spårbart) Fri frakt vid beställningar över 2000,-

Leveranstid: 

5 -7 arbetsdagar. Beställer du en produkt som ej finns i lager (detta anges bredvid produkten i shopen) behöver den tillverkas och då är leveranstiden 2-3 veckor. Är önskemålet att din beställning ska komma fram till ett visst datum, kontakta LIVinSwedenDesign så får du svar om det är möjligt. 

Obs! Sommartid kan leveranstiden vara upp till 3 veckor. Det gäller alla produkter.

Byten & ångerrätt:

Kontakta LIVinSwedenDesign omgående för byte el ångrat köp. Obs! Byten och återköp gäller ej nedsatta produkter.

Ångerrätt och returrätt gäller i 14 dagar enligt konsumentskyddslagen. Dock inte när du beställer egna texter el andra ändringar som inte är LIVinSwedenDesigns egen design. Ångerfristen räknas från den dag du mottagit produkten. Det innebär att dag 1 är den dag du blivit aviserad om att produkten finns för uthämtning på ditt postombud. Produkten ska vara oanvänd, väl inslagen, och returneras i sin originalförpackning för att återköpet eller bytet ska gälla. 

Produkten ska vara LIVinSwedenDesign tillhanda inom 14 dagar om du önskar byta din produkt eller ångra ditt köp. Bifoga ordernummer, namn och adress. Skickas till närmaste utlämningsställe. Du som kund står för returkostnader och är ansvarig för att produkten returneras i oskadat skick. Om du handskats ovarsamt med varan förbehåller LIVinSwedenDesign sig rätten till värdeminskningsavdrag. 

OBS! Ett vanligt papperskuvert håller inte i posthanteringen. Välj vadderat kuvert eller papplåda att skicka tillbaka smycket i. 

Vid utnyttjad ångerrätt så betalas summan tillbaka till det konto som betalningen kom ifrån, efter mottagen retur. Förutsatt att smycket är i oskadat skick. Observera att hanteringen av åtbetalningen kan ta upp till 30 dagar.

Hämtas inte beställningen ut inom 14 dagar när den levererats till postombud skickas den tillbaka till LIVinSwedenDesign. Kontakta oss inom 90 dagar (från att du blivit aviserad om att produkten finns att hämta ut) om beställningen ska gå tillbaka till er. För ej uthämtad produkt tillkommer en kostnad på 200,- . Om ingen kontakt tagits under de 90 dagarna har du inte längre rätt till det du beställt.

Returadress - Silverhammaren AB, LIVinSwedenDesign, Lillgårdsvägen 14, 263 91 Höganäs. 

Reklamation: 

Om det mot förmodan skulle vara något fel på smycket vid leverans så kontakta LIVinSwedenDesign omgående. När reklamationen är godkänd kan du välja att få pengarna tillbaka eller, om möjligt och i samråd med LIVinSwedenDesign, ersättas med en justerad eller annan vara. LIVinSwedenDesign tillämpar konsumentköplagen vid reklamationer. 

Force Majure

LIVinSwedenDesign ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som vi inte kunnat råda över såsom exempelvis allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständighet som här angivits. Dessa omständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. Om någon sådan situation skulle uppstå informerar vi kunden dels i början och dels i slutet av tiden för den aktuella situationen.

Innehavare av rättigheter

All användning av www.livinsweden.se eller dess innehåll, inklusive kopiering eller lagring av sådant innehåll i dess helhet eller delar därav, annat än för ditt eget personliga, icke-kommersiella bruk, är förbjudet utan tillåtelse av LIVinSwedenDesign/Silverhammaren AB

Bolagsinformation

Silverhammaren AB är registrerat och finns i Höganäs Sverige.

Organisationsnummer: 559048-2278

Adress:
Silverhammaren AB/LIVinSwedenDesign

Lillgårdsvägen 14

263 91 Höganäs

Momsregistreringsnummer: SE559048227801

Kontaktinformation:
Åsa Eugenzon/LIVinSwedenDesign
E-post: [email protected]